napis


ko

 

 

 

 

 

 



Ramowy rozkład dnia

Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i krztałcenia dzieci zawiera następujące propozycje zagospodarowania czasu przebywania dzieci w przedszkolu: 1/5 czasu przeznaczamy na zabawę, 1/5 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym, 1/5 na zajęcia dydaktyczne, 2/5 na czas dowolnego zagospodarowania czasu przez nauczyciela (są to czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne).

6.00-8.30 - Radosny poranek - schodzenie sie dzieci

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci,
  • zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce, zabawy ruchowe i zestawy ćwiczeń porannych
  • praca indywidualna nauczyciela z dziećmi wymagającymi wsparcia i dziećmi zdolnymi
  • czynności samoobsługowe: higieniczno-sanitarne

8.30-9.00 - Śniadanie

9.00-10.50 - Zabawa i edukacja

  • zajęcia dydaktyczne realizowane w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego,
  • spacery, wycieczki
  • zabawy dowolne na swieżym powietrzu lub w sali
  • ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, w sali lub na terenie
  • obserwacje przyrodnicze
  • prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
  • czynności samoobsługowe

10.50-11.10 - Pierwsze danie - ciepła zupa

11.10-13.00 - Relaksacja

  • leżakowanie w grupie najmłodsej
  • słuchanie bajek i opowiadań dzieciecych w interpretacji nauczyciela lub zaproszonego gościa, lub nagrań plytowych
  • korzystanie z atrakcji na świerzym powietrzu
  • zabawy w hop-landzie
  • zajęcia dodatkowe
  • czynności samoobsługoowe

13.00-13.30 - Danie główne i kompot

13.30-15.00 - Inspirujące popołudnie

  • praca kierowana przez nauczyciela
  • zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne
  • zabawy indywidualne i w małych grupkach w sali lub na terenie
  • zabawy dydaktyczne, tematyczne
  • utrwalanie wierszy i piosenek
  • czynności samoobsługowe

14.50-15.10 - podwieczorek - smaczne i słodkie desery

15.10-17.00 - Zabawy i utrwalanie treści programowych

  • ćwiczenia indywidualne i wyrównawcze nauczyciela z dziećmi
  • zabawy dowolne wg zainteresowan dzieci, tematyczne, badawcze, dramowe, ruchowe, czytelnicze, plastyczne
  • rozmowy z panią dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny
  • czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań
  • rozchodzenie sie do domu

Dziecko trakcie całego pobytu w przedszkolu ALFIK poznaje zasady współpracy z równieśnikami, uczy sie aktywnymi metodami zdobywnia wiedzy, umiejetności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywania problemów, podejmowania grupowych decyzji zzachowaniem obowiązujących norm.