napis


ko

 

 

 

 

 

 



Dojrzałość szkolna

O FIZYCZNEJ DOJRZAŁOŚCI DECYDUJĄ:

  • STAN ZDROWIA
  • SPRAWNOŚĆ RUCHOWA I MOTORYCZNA
  • ODPORNOŚĆNA ZMĘCZENIE I CHOROBY
  • PRAWIDŁOWY SŁUCH I WZROK
  • NIEZABURZONA KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
  • SPRAWNOŚĆ MANUALNA - POZIOM ROZWOJU MIĘŚNI DŁONI, PALCÓW ORAZ NADGARSTKÓW

WYZNACZNIKIEM DOJRZAŁOŚCI SPOŁECZNO-EMOCJONALNEJ SĄ:

  • ZNACZNA SAMODZIELNOŚĆ DZIECKA, NP. SAMO SIE UBIERA I PORUSZA W NAJBLIŻSZYM OTOCZENIU
  • UMIEJĘTNOŚĆ PODPORZĄDKOWANIA SIĘ
  • UMIEJETNOŚĆ NAWIĄZYWANIA KONTAKTÓW Z RÓWIEŚNIKAMI I OSOBAMI DOROSŁYMI
  • WRAŻLIWOŚĆ NA OCENĘ
  • WYTRWAŁOŚC W PRACY
  • PODEJMOWANIE INICJATYW
  • UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA UCZUCIAMI
  • UZEWNĘTRZNIANIE UCZUĆ

O DOJRZALOŚCI UMYSŁOWEJ DECYDUJĄ:

  • AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
  • DOBRA ORIENTACJA W NAJBLIŻSZY OTOCZENIU
  • PRAWIDŁOWY ROZWÓJ MOWY
  • UMIEJĘTNOŚĆ WYPOWIADANIA SIĘ, WYRAZANIA WŁASNYCH OPINII I SĄDÓW
  • UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIA ZE ZROZUMIENIEM
  • WŁAŚCIWY POZIOM ANALIZY I SYNTEZY WZROKOWO-SŁUCHOWEJ